På torsdagen den 29/8 är fjärrvärmen avstängd på grund av ett ombyggnadsarbete och det påverkar framför allt varmvattnet, men även värmen till dessa kunder:
Klövervägen- och Hångers-området mellan kl. 07,00-13,00
Ekebacken- och Skinnare-området mellan kl. 08,00-17,00

Planerat strömavbrott i Berghem lördagen den 17:e Augusti mellan 09:00-12:00. Alla som berörs skall ha fått information i brevlådan.

2019-07-15: Vi har för närvarande en större driftstörning som påverkar merparten av våra fiber-kunder. Vi har lokaliserat felet arbetar med att få tillbaka kommunikationen till alla.

 

Uppdatering 2019-07-15 21:30: Felet är nu åtgärdat och alla kunder ska ha tillbaka sina tjänster.

Avbrottet varade mellan ca 18:00-21:10.

Under sommaren (v 26—33) kommer kundservice att hålla öppet vardagar 8-15, lunch som vanligt 12-13.

Vecka 29 kommer vi att hålla helt stängt. Felanmälningar görs till vårt beredskapsnummer och många av de övriga ärenden kan göras direkt här på hemsidan.

 

Kanalen Discovery World kommer läggas ned och ersättas av kanalen Investigation Discovery. Detta kommer ske från och med 1:e juli 2019. Kunder med programpaket där kanalen ingår kommer få den nya kanalen utan att göra någonting i sin TV eller digitalbox.

Eon har för tillfället ett strömavbrott i Lagan som påverkar bredbands och tv-kunder i Lagan, Dörarp, Toftaholm, Össlöv och Tannåker. Eon har inte publicerat någon beräknad klartid.

Uppdatering 2019-06-13 16:00. Strömmen ska nu vara tillbaka och alla kunder ska ha sitt bredband tillbaka.

Ekonom

Du kommer jobba på vår ekonomiavdelning med skiftande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Du kommer också vara delaktig i utvecklingen av koncernens redovisning och ekonomiska rapportering.

Bland arbetsuppgifterna finns

  • löpande redovisning, hantering av leverantörs- och kundreskontra.
  • Avstämningar och bokslutsarbete
  • Uppföljningar och analyser
  • Hantering av moms, punktskatter och ROT/RUT
  • Ansvar för vissa IT-system, dvs bevaka uppdateringar, fel i system, kontakt med leverantörer etc.
  • Visst arbete med löner och personalfrågor

Då tjänsten till viss del är ny finns goda möjligheter till egna initiativ och utformning av tjänsten.

Tjänsten ingår i gruppen ekonomi och kundservice som tillsammans hanterar företagets administration, ekonomi och kundkontakter. Arbetet innebär mycket kontakter inom hela företaget.

Som person tror vi att du är noggrann, strukturerad och självgående – samtidigt tycker du om förändring och är lösningsorienterad. Självklart är du bra på att hantera Excel och övriga Office-paketet. Vi tror att du har en ekonomiutbildning på högskolenivå och något års erfarenhet från ekonomiavdelning.

För mer information om tjänsten är du välkommen att ringa ekonomichef Tobias Johansson på telefon 0372-600 612. Fackliga frågor besvaras av Fredrik Gustavsson (Vision), tel 0372-600 622.

Vi kommer att utvärdera ansökningar löpande så känner du att det här kan vara något för dig, tveka inte utan skicka din ansökan till tobias.johansson@ljungby-energi.se idag!

Eon har för närvarande ett omfattande strömavbrott som påverkar bredbands- och tv-kunder i Ryssby, Agunnaryd, Tutaryd, Kvarnagård, Yxkullsund, Målaskog och Toftaholm.

Eon har i nuläget ingen beräknad klartid.

Uppdatering 2019-06-11 10:14: Merparten av kunderna ska nu vara igång igen efter att Eon åtgärdat problemet. Vissa områden norr om Lagan är fortfarande drabbade. Se Eon’s avbrottskarta.

Uppdatering 2019-06-11 13:00: Alla kunder ska nu fått tillbaka sina tjänster.

Vi har för tillfället en drifstörning i områdena Ekebacken, Vrå och Tannåker.

Problemen i Vrå och Tannåker är värmerelaterade och gör så att bredbandet inte fungerar. Bredbandet kommer att komma tillbaka när det blir svalare. Vi är medvetna om problemet och har beställt utrustning för att åtgärda det.

 

Uppdatering 2019-06-06 kl 17:24: Problemen i Ekebacken är nu löst och alla kunder ska ha fått sitt bredband tillbaka.

Uppdatering 219-06-24: Det är planerat att utrustning för att åtgärda problemen i Vrå och Tannåker ska installeras fredag 28:e juni.

Boxer har för tillfället problem med sin anslutning till stadsnätet vilket påverkar samtliga Boxer-kunder i vårt nät. Vi felsöker tillsammans med Boxer för att åtgärda problemet.

Uppdatering 2019-06-05

Problemet är nu löst och alla kunder ska vara igång. Felet varade mellan 2019-06-04 14:28 – 2019-06-05 11:19.