Information om din elfaktura
Vi får just nu en hel del samtal till kundservice som handlar om att många undrar varför denna månadsfaktura är så hög.

Fakturan som du nu har fått avser nov/dec, alternativt bara december.

Har du ett fastprisavtal?
Då tycker du kanske att fakturan ändå är högre än vad den brukar vara, och det beror på att din förbrukning varit högre än tidigare, dvs. de senaste månaderna har varit kallare än normalt, samt har de flesta mer belysning etc. igång under nov/dec.

Har du ett rörligt prisavtal?
Då har din faktura ett betydligt högre belopp än vad som är normalt. Det beror på den extremt höga prisbild som gäller i Sverige just nu. Du har i tidningar och nyhetsprogram fått information om detta, och det är inget som vi eller andra elhandelsbolag kan påverka. Det enda du kan göra just nu är att ”hantera din el” så bra som möjligt, dvs. ev. sänka temperaturen något, stänga av standby läget på TV mm.

På din faktura finns även en baksida
Vi uppmanar dig att läsa igenom även baksidan av fakturan, och vill du själv jämföra olika perioder mm, då kan du gå in på mina sidor där du loggar in med ditt bankid.

Det enklaste sättet att betala mindre, är att förbruka mindre el.

C More lägger ner C More Golf

Kanalbolaget C More har med kort varsel beslutat att lägga ner kanalen C More Golf 2022-01-01. Detta innebär att kunder som har ett abonnemang på golfpaketet ”C More Golf” avslutas automatiskt på detta datum.
C More Golf kanalen ingår även i paketen C More Sport och C More Premium där utsändningen av C More golf kanalen kommer upphöra 2022-01-01.

Paramount Networks försvinner

Vi har också fått information att Paramount Networks utgår från Nöjespaketet från och med 1:e januari.

Då elmarknaden varit extremt instabil senaste tiden så erbjuder vi endast rörligt pris i nuläget. Vid frågor kontakta kundservice på 0372-600 600.

Kundservice har följande öppettider under jul och nyår.

23/12 8-12
24-26/12 stängt
30/12 8-12
31/12-2/1 stängt
5/1 8-12
6-7/1 stängt

Från och med 2022-01-01 gäller nya elnätspriser för Ljungby Energinät AB. För detaljerade priser se här.

Vi råkade tyvärr debitera fel pris för våra elhandelskunder som haft rörligt pris i september. Är du en av dessa som fått fel pris så har du nu fått en ny faktura. Den föregående fakturan är makulerad i vårt system och ska ej betalas.